تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
سرخط خبرها

استفاده از کالابرگ الکترونیکی باعث قطع یارانه نقدی می‌شود؟ | تفاوت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی چیست؟

  • کد خبر: ۱۹۵۴۲۵
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
  • ۵
استفاده از کالابرگ الکترونیکی باعث قطع یارانه نقدی می‌شود؟ | تفاوت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی چیست؟
یکی از دغدغه‌های اصلی مردم به دلیل جدید بودن طرح کالابرگ الکترونیکی، قطع یارانه در صورت استفاده از این کالابرگ است. آیا واقعا یارانه قطع می‌شود؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ طرح استفاده از کالابرگ الکترونیکی از خردادماه امسال برای سه دهک درآمدی پایین جامعه اجرا شد. به این صورت که آن‌ها با خرید ۵۰ درصد از ۴۰۰ هزار تومان یارانه خود، به ازای هر نفر ۳۰ درصد به مبلغ یارانه افزوده می‌شود.

تفاوت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی

یکی از دغدغه‌های اصلی دولت از زمانی که ارز ترجیحی حذف شد تمرکز بر روی سبد غذایی مردم بوده است تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه وارد شود.

دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند. بر این اساس طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرد.

این طرح برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیکی یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند. این اقدام دولت به منظور افزایش کمک به دهک‌های پایین جامعه انجام شده است.

در واقع یارانه وجه نقدی است که به صورت مستقیم به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و امکان برداشت این وجه وجود دارد و می‌توان با آن هر کالایی را خرید کرد، اما کالابرگ الکترونیک وجهی ست که امکان برداشت یا فروش آن توسط سرپرستان خانوار وجود ندارد و تنها می‌توان با استفاده از آن از فروشگاه‌هایی خاص ۱۱ قلم کالای اساسی معرفی شده را خرید کرد.

استفاده از کالابرگ یارانه را قطع می‌کند؟

از ابتدای اجرای این طرح بار‌ها از سوی مسئولان اعلام شده است که استفاده از کالابرگ الکترونیکی منجر به قطع یارانه نمی‌شود. دلیل افزایش ۳۰ درصدی مبلغ یارانه تنها تشویق مردم به استفاده از کالابرگ به جای دریافت نقدی یارانه است.

با استفاده از کالابرگ الکترونیکی مبلغ یارانه کم می‌شود؟

اگر ۵۰ درصد مبلغ واریزی برای کالابرگ الکترونیکی استفاده شود، ۳۰ درصد به یارانه افزوده می‌شود؛ به طورمثال اگر مبلغ واریزی به حساب سرپرست خانواده ۴۰۰ هزار تومان است؛ در صورت استفاده ۲۰۰ هزار تومان آن برای کالابرگ الکترونیکی، ۱۲۰ هزار تومان به یارانه افزوده می‌شود.

در نهایت، شما ۲۰۰ هزار تومان را اعتباری و ۳۲۰ هزار تومان را نقدی دریافت کرده‌اید. در نتیجه، ارتباط یارانه و کالابرگ الکترونیک یک ارتباط همسو در جهت کمک به معیشت قشر ضعیف و متوسط جامعه است. فرقی ندارد که شما کدام را دریافت کنید؛ اما، حقیقت این است که دریافت ۵۰-۵۰ یارانه و کالابرگ الکترونیک به نفع شماست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حبیب اله
United States of America
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
3
سلام من از فروشگاه از کالا برگ اسثفاده کردم
چگونه متوانم از ریز خریدهای کالا ببرگ متلع بشم به نظرم فروشگاه کل کالا برگ من رو کشیده در حالی کهمن فقط 300000تومان خرید داشتم از رهنمای شما کمال تشکر را دارم خرید کردم و
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
0
این چی وضعشه کالا برگ دیر ریختین حالا برای ۱۵۰۰ت باید ۱۵۰۰ت خودت تو کارتت داشته باشه که بتونی خرید کنی برای چی این دولت داره مردمو اینجوری سر کیسه می‌کنه یعنی برای خرید یک میلیون کالا برگ باید یک میلیون ت خودت داشته باشی
صادق حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
0
0
سلام
من به یک فروشگاه مراجعه کردم و ۶۰۰ تومن خرید کردم ۲۰۰ تومان از کارت و ۴۰۰ تومان از اعتبار کالابرگ دوبار کارت کشیدم و ناموفق بود. دو تا ۲۰۰ تومن به حسابم برگشت ولی دو تا ۴۰۰ تومن (جمعا ۸۰۰ هزار تومان ار اعتبار یارانه ام کم شد وبر نگشت باید چکار کنم؟
صمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
0
3
سلام من همیشه کل کالابرگ میخریدم کارگرم نمیتونم نون زن بچمودیگه بدم کارگروه گناهی کرده به خداکمیته امداداازکارگرم وضعشون خوبتره کارگرپول نونشونمیتونه دربیاره دوماه یارانه منونمیریزن میگن کالابرگ خریدی همینه این چه زندگی که بایدزجربکشیدم مستاجرباشم کارگرم خداروخوش نمیاددوماه یارانم قط
رضا اژند
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
2
0
سلام من کارت میکشم خطای استعلام مالک کارت میده چکار کنم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->